برنامه یوسف نوری سومین وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش+ جزئیات-راهبرد معاصر
رکورددارترین نام برای دختران ایرانی اعلام شد همسر مالک شرکت موبایل موسوی آمل بازداشت شد قاضی پرونده چای دبش: پاسخ بانک‌های شاکی به استعلام‌ها متناظر با سوالات دادگاه تنظیم نشده است بریز و بپاش میلیاردی متهمان پرونده رضا‌یت خودرو با پول مردم کلاس‌های جبرانی دانشگاه‌ها چگونه تشکیل خواهد شد؟ یازدهمین دادگاه چای دبش برگزار شد / تفهیم اتهام به یک متهم دیگر پرونده ساعت آغاز فعالیت مدارس چهارمحال و بختیاری اعلام شد مدارس ۱‌۱ شهرستان کرمانشاه فردا تعطیل شد کدام شغل‌ها در آینده با افزایش تقاضا روبه رو می‌شوند؟ فردا آخرین مهلت ثبت‌نام در نوبت اول کنکور ۱۴۰۴ / ثبت‌نام ۵۶۰ هزار نفر بلاتکلیفی ۱۶ میلیون دانش آموز برای روز شنبه یکم دی ماه ۱۴۰۳ توضیح دانشگاه علامه طباطبایی در خصوص حواشی برگزاری جشن یلدا  امکان تعطیلی کلاس درس بعد از امتحانات نوبت اول  هواشناسی ایران ۱۴۰۳/۹/۳۰؛ تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور ورود سامانه بارشی به کشور از امروز / یلدای برفی در استان‌های غربی

برنامه یوسف نوری سومین وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش+ جزئیات

برنامه یوسف نوری؛ سومین وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم برای وزارت آموزش و پرورش منتشر شد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۴ - ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - 2021 November 17
کد خبر: ۱۱۰۱۳۰

به گزارش راهبرد معاصر، برنامه‌های "یوسف نوری" سومین گزینه پیشنهادی دولت سیزدهم برای وزارت آموزش و پرورش منتشر شد.

نوری دارای مدرک دکترای تخصصی مدیریت گردشگری دانشگاه علامه طباطبایی، کارشناسی ارشد مدیریت دولتی، کارشناسی برنامه‌ریزی امور تربیتی و فوق دیپلم پرورشی است.

نوری در دوران وزارت حمیدرضا حاجی بابایی و طی سال‌های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۲ رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش بود.

رویکرد‌های آموزش و پرورش دولت مردمی ایران قوی در ۵ محور زیر مطرح شده است:

۱. ارتقاء امر حاکمیتی آموزش و پرورش در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران.

۲. دستیابی به عدالت تربیتی.

۳. مدرسه محوری و استقرار مدرسه صالح.

۴. خروج از نظام برنامه درسی تک ساحتی و تربیت مبتنی بر ساحت‌های ششگانه تربیت.

۵. ارتقای شأن و جایگاه معلم.

چشم انداز نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران در افق ۱۴۰۴

نشانگر‌های وضعیت مطلوب

۱. ارتقای عدالت تربیتی و افزایش دسترسی افراد جامعه به خدمات آموزش و پرورش رایگان و با کیفیت.

۲. آماده‌سازی همه ساحتی کودکان و نوجوانان برای زندگی طیبه فردی، خانوادگی و اجتماعی.

۳. افزایش مشارکت اجتماعی- تربیتی اولیا، معلمان، نهاد‌های دولتی و عمومی، مردمی و غیردولتی برای بهسازی آموزش و پرورش.

۴. ارتقای فزاینده موقعیت آموزشی و تربیتی در منطقه، جهان اسلام و جهان

توصیف وضعیت موجود (۱۱ مورد)

چرخش‌های تحول آفرین (۷ مورد)

چالش‌های نظام آموزش و پرورش

چالش اول: ناکارآمدی نظام حکمرانی آموزشی کشور

چالش دوم: جهت گیری‌های ضد عدالت در آموزش و پرورش

چالش سوم: افت کیفی خدمات آموزشی و پرورشی/تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر